Allmänt
Fribbe Oy, fo-nummer: 3241464-6, adress: Centralgatan 26, 10300 Karis; säljer produkter åt privatpersoner i Finland och på Åland. Dessa leveransvillkor tillämpas på produktbeställningar från vår webbutik samt motsvarande beställningar.
Dessa villkor är i kraft fr.o.m. 22.3.2022. Vi kan uppdatera villkoren ensidigt nu som då, så kom ihåg att läsa dessa villkor varje gång du gör en beställning i vår webbutik.
Produkter och priser
Produkternas priser och beskrivningar finns på varje enskild produkts sida under produktbeskrivningen. Vi förbehåller rätten att ändra på priser och leveranspriser, kolla alltid priset i köpkorgen före du gör en beställning. Produkternas pris innehåller moms 24%, detta syns också i köpkorgen samt beställningsbekräftelsen.
Färger, produktbilder och vikter
Webbutikens färger och produktbilder är riktgivande. On frisbeen har mer än en vikt skriven på frisbeen, t.ex. 170-172, så använder vi den lägre vikten, i detta exempel 170.
Leveranskostnader
Eventuella leveranskostnader beror på själva produkten, (t.ex. vikt/lådstorlek) och vald leverans och de läggs till på slutsumman automatiskt. Du ser beställningens leveranskostnader i köpkorgen innan beställningen skickas.
Beställning och avtal
Du kan beställa produkter från webbutiken genom att lägga till dem i köpkorgen och genom att godkänna beställningen och genom att betala för köpkorgens innehåll i betaltjänsten. När du beställer från webbutiken förväntas du ha läst och godkänt villkoren för leveransen. Du förstår att efter du har godkänt beställningen och vi har bekräftat den, förutom de villkor som nämns i villkoren för ångerrätt och returnering, är bindande och utgör ett kontrakt mellan oss.
Betalning och betalsätt
Du kan betala beställningen med de beskrivna och tillgängliga betalsätten i köpkorgen.
Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Beställnings- och betalbekräftelse
Vid en lyckad beställning skickas en beställningsbekräftelse till e-posten, kom ihåg att ge din egen e-postadress vid beställningen. Vid beställningsbekräftelsen bekräftas även betalsättet.
Om vi inte av någon oförväntat anledning kan bekräfta er beställning, meddelar vi dig via e-post snarast.
Leveranssätt
Leveranstiden inom EU-området är oftast 2-5 dagar, beroende på leveranssättet.
Ångerrätt och returvilkkor
Om du är en konsument har du enligt Finlands konsumentskyddslag rätt att avboka beställningen senast inom 14 dagar från det att produkterna har levererats eller den sista delen av beställningar har tagits emot, vid en regelbunden beställning, från första beställningen.
Returneringsanmälan skall göras tydligt t.ex. via vårt kontaktförmulär, till vår nedanstående e-postadress, eller skriftligen vid returnering.
Ångerrätten gäller endast beställda produkter och de måste vara oanvända i ursprungsförpackningen och välpackade vid returnering.
Om köpet ångras, måste produkterna skickas tillbaka, utan fördröjning, senast inom 14 dagar från det att returneringsanmälan har gjorts till vår Returadress. Den som returnerar måsto vid behov, kunna bevisa att produkterna är returnerade i tid, t.ex. med returkvitto. Den som returnerar betalar själv kostnaderna för returneringen. Dessa kostnader returneras inte till den som returnerar produkter.
Vid returnering, lägg till ditt namn, kontaktuppgiter samt kontonummer för returnering av pengar.
Vi returnerar pengarna utan fördröjning i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
Fribbe Oy
Centralgatan 26,
10300 Karjaa
Beställningens granskning, fel och problemsituationer
Granska genast beställningen vid leverans. Om produkten har försvunnit eller gått sönder vid leverans, eller den inte motsvarar din beställning eller är felaktig, meddela oss utan fördröjning och senast inom 14 från leverans till vår Kundbetjäning, så kommer vi överens om hur vi kan rätta till felet. Vid konsumetköp följer vi lagen om konsumentskydd.
Kundbetjäning
Vår personal betjänar dig vid frågor om beställningar. Ta kontakt, via e-post eller vårt kontaktformulär.
info@fribbe
Vi strävar till att svara inom 2 arbetsdagar.
Ansvarsbegränsning
Fribbe Oy ansvarar inte för något angående beställning, leverans, produkter eller något annat som inte är nämnt i denna text eller krävs pga. konsumtenskyddslagen eller annan lagstiftning.
Oenighet
Vi försöker komma överens om oenigheter rakt med beställaren, så ta kontakt med vår kundbetjäning i första hand.
Om köpkontraktets oenigheter inte får en lösning genom diskussion kan konsumenten gå via Konsumenttvistenämnden och där via få en lösning. Innan konsumenten för saken till Konsumenttvistenämnden ska konsumenten vara i kontakt med Konsumentrådgivningen